Kau da gaji?

Kau da gaji?Kau?kau?ehh.semua orang da gaji?kenapa aku belum gaji?huwaaaa!!!


Pertama kali aku bekerja di tempat yang tidak mempunyai tarikh tetap pembayaran gaji. PERTAMA KALI ye. Jadi,setiap kali tiba hujung bulan aku akan berdebar.Bilakah gaji?Cepatkah?Lambatkah?

Dahulu ketika di Melaka, gaji akan dibayar setiap 26hb. Tempat kedua ketika di Muar, gaji akan tersedia pada 27hb. Ketika di Shah Alam,gaji akan dibayar setiap 17hb dan di Bangi gaji adalah pada setiap 25hb (kalah kerajaan kau)

Sekarang,pada ketika entri ini ditulis (28hb, 10.56pm) gaji masih tidak diterima lagi.BELUM okay.Sedikit tekanan sekarang.Simpanan semakin menyusut.Simpanan apa.Aku tak pernah menyimpan kot.hahaha.Padan muka aku.

Baiklah.Doa aku agar gaji akan dimasukkan secepat mungkin.SECEPAT MUNGKIN.Mintak-mintakla.Amin.

4 Comments:

  1. Amirul Idham said...
    kau keje apa pulak skang ni?

    apehal lambat sangat gaji kau?
    Hannah Yunos said...
    aku PA skang..company baru beb...mmg gaji tak tetap.kekadang cepat.kekadang lmbat..pikir2 serabut gak.mcm nak tukar keje pun ada da ni..
    Anonymous said...
    1st time terima gaji di situ???
    Hannah Yunos said...
    sufie - takla..kali ke 3 bulan neh...tak tau da nak kata apa..tnya HR dorang pun takleh janji pape.adeh~

Post a Comment



Post a Comment