malam semalam

ni citer yang terjadi semalam



aku dah citer kat collague aku,tapi versi 4x forward.aku tak berapa pandai berinteraksi dgn orang.aku kena dan patut berubah.







semalam petang, aku,dayah n mel telah secara unconcious bersetuju untuk menolong sab decorate cupcake.sebelum memulakan keje,kami pergi makan nasi ayam yang sangat sedap berhampiran umah sab.aku makan byk sebab ayam dia sedap gila.





masa untuk membayar.aku nampak sab pergi ke kaunter dulu.dalam hati aku berdetik.dah tak sabar nak balik gi toilet la tuh.tapi aku diamkan jek.tetiba sab dth table dan kata dia dah settlekan bil.aku sgt bersyukur tanpe berfikir helah sab membayar makanan kami yang berharga hampir RM20 tu,sehingga mel melaser "ada la tu sab nak kerah kita tuh"





sesungguhnya,aku mula merasa tak sedap ati. terbukti benar apa yang dikatakan mel.kami dikerah,membuat cupcake sebanyak 100 biji.siap dikotakkan lagi.tapi aku redha.aku dah habeskan nasi ayam petang tadi.







tepat 11.10 mlm,sab membenarkan kami pulang.dia menghantar aku n dayah.mel dah cabut pukul 8.30 tadi sebab ada tarian.siap ko mel..





dalam perjalanan balik,aku tak daya untuk bercakap.sab pon diam..kami diam..aku nak tido.sab takleh tido sebab dia nak drive.sampai umah,aku terus masuk.sebaik melangkah dalam rumah,niat aku cuma satu.nak tido.tapi apakan daya,aku disogok oleh makanan yang berupa laksa dan juga donat oleh ousemate aku.aku kenyang dan takleh tido




lebih kurang kol 12.30,ousemate aku kuar dating.nak bagi bf dia donat yang dia wat.huh..tunjuk rajin lak ko ni onie=) tetiba dalam 3 minit,dia naek semula


aku : ko nape?tak jadi dating?gaduh ker?

onie: tak la..nak amek barang sikit

tetiba onie tgk aku.aku tgk dia balik.

onie: tadi,saya nampak ada orang kat sebelah

aku: so??(aku confuse.penting ke ada orang kat sebelah?)

onie:bukan tuan umah mslhnya.budak lelaki,siap ada dawai2..cam nak pecah umah jek

aku terus berdebar.selama ni aku cuma menyaksikan mcgyver jek buka pintu pakai dawai.aku kuar,nak tgk apa jadik,sambil pura2 lambai onie dgn adam.


sambil tu,aku tgk mamat tuh.aku tgk dia agak lama.dia dah tersengih2 tgk aku.aku pon tegur


aku: lupa bawa kunci ker?

mamat tu: =) hehe


aku terus tgk dia,aku senyum terus aku masuk



aku tgk dia pon dah turun


adakah aku telah menyelamatkan sebuah rumah daripada dipecah masuk?
wahhh...aku bangga dgn siri sendiri
tapi aku yakin,kalu masa tu aku segar bugar,mesti aku tak berani tegur mamat tuh.mungkin disebabkan aku tgh mengantuk,aku jadi berani.




aku suka diri aku dalam keadaan mengantuk=)

1 Comment:

  1. hidayah said...
    sebenarnye hana ko ni mmg mamai kot... entah2 org tu pgg dawai sbb die nak gune utk korek gigi die...kayu terselit kat celah gigi kot..hahaha...

Post a Comment



Post a Comment