:: hantaran ::

tak.aku bukan nak cerita tentang hiasan untuk hantaran aku di sini

tapi cerita yang lebih serius. aku serius ni...

aku dengar bermula tahun ini, hantaran akan disebut sekali bersama mas kahwin...maksudnya hantaran juga ialah mas kahwin untuk perempuan tu...aku menjerit..anne sengih..katanya orang kelantan mmg macam tu tradisi nya..owh..tak hairan mengapa dia begitu tenang...

ok..apa aku nak bincangkan adalah kebaikan dan kuburukan..

baik dahulu ( sebab aku sentiasa positif.haha)

1 - byk la duet aku pas kawen..takde la bergantung sgt dengan mas kahwin RM22.50 tu..nak beli beras 10 kilo pun tak lepas nok)

2 - blh la aku menyimpan sebagai bekalan di hari tua nnt ( kalo la ada lagi)..tak pun tambah deposit beli rumah kan....

3 - rm10k...wuuuu..................mcm2 dapat tuu..hehe

buruknya pula

1 - matila untuk orang baru merancang untuk berkahwin hujung tahun ni ( cthnya : aku.huwaaaa)

2 - sian la parents aku.aku baru ingt duet hantaran tu leh bagi sepruh kat dorang..yela,kalo da jadi mas kahwin kan ke tu duet kita aje,org lain takleh guna..

3 - sian la bakal suami aku nnt..B, kamu better berhenti isap rokok n berpoya-poya.mas kahwin saya sekarng ni RM 11,300 tau.hahaha

4 - mesti pasni jadi tradisi,berlawan sape pnya hantaran paling tinggi (ye la,da time akad disebut hantarannya kann...time tu la nak berlagak hantaran aku paling tinggi!..artis sgt tau n i hate it!)

err....nape buruk lebih byk ni ek...hehehehe

suggestion

1 - jangan la wat kami yang nak kawin mcm ni..nnt tak jadi kawin.,tangguh2 kawin tak ke makin menggunungkan dosa?

2 - remain seperti dahulu. mas kahwin,adalah wajib..hantaran is private. sian parents aku nnt..aku nak gak bagi dorang duet untuk kenduri nnt...

3 - PIKIR & BERTANYA DULU SEBELUM BUAT KEPUTUSAN LA BANGANG!!!!

4 - ok,aku menentang cadangan tersebut.

what say u?

3 Comments:

  1. Hujan Malam said...
    sy rs xpayahla hantaran masuk dlm akad..cukupla sekadar mas kawen..kesian pihak lelaki..
    Anonymous said...
    mase akad mas kawen je sebut..but..kenapa la mas kawen kat johor still RM22.50...aku rasa better ko tunggu johor naikkan mas kawen baru ko kawen..hehehe..klau tidak cam aku dpt RM22.50 je huhu..
    Hannah Yunos said...
    hujan malam - hehe..tu la pasal....takut2 mas kahwin tu org wat utk berlagak je kan..

    tulip - hahaha...ala...kita leh set mas kahwin kita sendirik kan...

Post a Comment



Post a Comment