Dugaan..

aku selalu dengar,masa bertunang adalah jangka waktu yang paling berat dugaannya...aku setuju..ramai aku lihat kawan aku kalah pada cabaran di waktu bertunang...dan mereka mengalah,membiarkan cabaran bertakhta..lantas menghancurkan hubungan antara dua hati..

aku jua,sedang bertarung hebat menongkah cabaran...menolak segala fikiran buruk yang terlintas di hati bila si dia tidak menjawab panggilan atau tidak menghantar sms seperti biasa..

namun....kami belum bertunang...baru merancang...tapi kerana sakitnya seperti sudah bertunang?kenapa seksanya seperti hampir kehilangan bakal teman sehidup semati?Allah..aku tak kuat hadapi semua ini..aku pernah hilang dia dan aku taknak rasa hidup tanpa dia lagi...

masa,kewangan,teman selalu menjadi punca perselisihan faham..puas sudah aku dan dia elakkan pergaduhan,tapi selalu sahaja perbualan kami tidak berakhir dengan baik..

namun kami tetap cuba bertahan...tidak sanggup untuk kami melakukan kesilapan yang sama..terlalu bodoh untuk lepaskan orang yang kita sayang cuma kerana ego..

Allah..aku tahu kamu mendengar...terima doaku ini Ya Allah...aku betul2 mahu hidup bersama dia...tunjukkan pada kami jalan yang terang...yang kurang cabarannya...permudahkan usaha kami Ya Allah...

B..jangan pernah berubah...sebab saya takkan pergi lagi.....

5 Comments:

  1. Anonymous said...
    dugaan...
    awk kene tabah n kuat kn semangat...
    klu leh,tye lh org2 yg dh kawen mcm k.ila tu...
    ne taw die bg nasihat2 yg b`guna nnt...insyallah
    Anonymous said...
    pernah dengar tak..mase bercinta tak pernah gaduh..tetibe bile bertunang asyik bergaduh..pernah dengar tak..mase bercinta, bertunang aman dunia..bile dah kawen..ya Allah pecah belah umah tangga..

    ujian bercinta n ujian mase bertunang ni sebenarnye latihan untuk menghadapi masalah bile dah berumah tangga ni..
    jadi..dua-dua kena kuat ye..kuat mental n emosi..

    kalau aku la dulu..mase bercinta..cool aje..lepas bertunang..maki hamun siap sume kuar..bile time gaduh engkau aku..tapi sekarang lepas 9bulan menikah..hmm..belum ade bergaduh lagi.. :D
    Hannah Yunos said...
    othman - tqs..will do

    sufie - tahla. sufie..ke aku yang da penat sgt dengan semua ni..aku pun tak tau nak kata...dari bercinta sampai la da nak tunang ni,keje bergaduh jer..mungkin aku perlukan masa...atau mungkin dia bukan aku punya..aku da tak alrat nak berusaha lagi..ak userahka nsemua kat takdir...kalau ada, adala...if takde,aku redha...
    Amirul Idham said...
    bak kata mak aku...

    jgn tunang lama2.. darah tengah manis... banyak dugaan..

    abg aku tunang 7 bulan je.. pastu terus kawin...

    ada org kata..

    laki pompuan keluar sama-sama tanpa sebarang iakatan.. tak manis mata memandang...

    kalau bertunang lama-lama .. pun tak manis mata memandang juga...

    entah la...
    Hannah Yunos said...
    mirul - tahla weh..kekadang aku tak tau apa lelaki pikir masa dorang bertunang..bila aku tnya dia senyap jer..bila aku da muak,da penat,da merapik nak putus pe sume,dia elok semula..tapi jap je..dah tu wat lagi..serabut dibuatnya..nak tunggu samap iaku betul2 tawar hati ke baru dia nk serius pikir pasal realtionship ni?

Post a Comment



Post a Comment