dia...

okay.cerita aku untuk blog ini adalah mengenai bakal-anak-saudara aku.haha.sungguh perasan aku ini.oi oi.kamu jangan gelakkan aku.ada baiknya jika kamu doakan aku dan dia bahagia hingga ke hujung hayat.

okeh.berbalik pada cerita asal.menganai bakal anak saudara aku.aishah namanya.atau dipanggil echah.echah sangat pandai.sangat bijak.petah berkata-kata dan mengambil hati aku yang baru belajar untuk menjadi makciknya dengan serius.haha.

ecah mudah terpengaruh dengan lagu-lagu di radio.suruh sahaja dia menyanyi.kamu sebut lagu apa kamu mahu.semua dia tahu.mariah carey juga akan menangis bila dengar vokal echah yang begitu lantang.jadi aku tak salahkan ibunya bila dia bangga dengan bakat semulajadi echah.oh.lupa aku beritahu kamu semua di sini.echah cepat menghafal lirik ya.jadi jangan kamu berani pertikaikan kewibawaan echah sebagai penyanyi kecil.

kisah pendek tapi mencengkam jiwa ini berlaku pada suatu malam ketika ibunya yang baru balik dari bekerja meminta echah untuk menyanyikan sebuah lagu untuk menidurkan ibunya(?).kebetulan iklan susu (dirahsiakan) baru sahaja berlalu. ibu echah tersenyum senang melihat echah

ibu - 'echah.nyanyi la kat ibu satu lagu'. pintu ibunya.
echah - 'boleh.ibu nak lagu apa?'
ibu - 'lagu ibu..ibu..'
echah (berdiri dengan senang dan mengambil mikrofon kecil miliknya) - 'ibu-ibu bapak-bapak siapa yang punya anak bilang aku,aku yang sedang malu'
ibu - 'haish..lain mintak,lain pulak keluar'

itulah echah kebanggaan kami.mau jumap echah?cuma beritahu aku.cuma jangan salahkan aku bila kamu jadi mangsa seterusnya.hahahha

2 Comments:

  1. ♥Syamelia♥ said...
    HAHHAHAHAH...
    THIS IS A GOOD ONE...
    COMELLLLLLLLLL :d
    Hannah Yunos said...
    haha.comel kan.geram ok.hahaha :)

Post a Comment



Post a Comment