sELaMaT aRi rAyEr...






tu sumer gambar aku masa raya kat lenga baru2 ni
best raya kat situ..disebabkan tradisi jawa yang masih kuat bersarang di hati penduduk kawasan tersebut, kami telah menjadikan pecal tu makanan rasmi unutk hari raya..
sedap...korang kenal pecal tak?penah makan pecal tak?kalu tak penah,try g pasar malam section 7.ada sorang makcik jual pecal kat situ.pecal ni sgt2 sesuai untuk vegetarian
raya tahun ni best.....
yang wat jadi tak bape best n syahdu
1 - atuk abah aku dah takde
2-nenek aku dah tak cam aku.
nenek aku ni dah lupa-lupa@alzheimer. sian nenek aku ni..muda lagi sebenarmya dia nih..baru dlm lingkungan 65 thn.ada sekali terjadi peristiwa yang menyayat hati.
aku@nurul : (sambil menyuapkan atuk aku epal)
sedap tak atuk?
atuk aku : sedap....
aku : kalu sedap,mkn byk2 yer
atuk aku: (dlm bhs jerman dia) ~wes~(mksdnya sudah)
aku : lagi sikit jek
atuk aku tak byk ckp,dia makan je.
ibu aku : ohhh...mak makan yur.sedap?
atuk aku: sedap
ibu aku: nurul suap apa tu mak?
atuk aku : -(tanpa perasaan bersalah dan kesian pada aku) "kulit durian ni ha"
aku terdiam.mak aku ketawa.nenek aku?ketawa la.bukan dia tau apa yang aku ketawakan pon
semenjak tu,aku agak teringin makan kulit durian.betul ke rasa dia sama dgn epal?

0 Comments:

Post a Comment



Post a Comment